vrijdag 30 juli 2021

Groot Frieslandpad Schoorl - Dirkshorn

 

Vanochtend ben ik met de fiets achterop de auto naar Dirkshorn gereden. Van daaruit met de fiets via een Knooppuntenroute naar Schoorl.


Onderweg bij Warmenhuizen kwam ik deze mooie klok tegen.


In het dorp staat ook het beeld "De Sporters" gemaakt door Rob Houdijk.


Ook het beroemde Bolletjescafé De Klok staat daar.


De Klimduin bij Schoorl was het vertrekpunt van mijn Groot Frieslandpad wandeling. Als warming-up ging ik natuurlijk eerst even door het mul zand 51 meter naar boven.


Dit jongetje wilde wel even stunten voor de camera.


Deze meisjes wilden ook graag even op de foto.


Het beeld van schilder Jan van Scorel, geboren in 1495 in Schoorl als onwettige zoon van een dorpspastoor. Het beeld is gemaakt door Elly Baltus.


Het raadhuis van Schoorl uit 1601.


Jeruzalemvaarders, de 12 leden van de Jeruzalembroederschap naar het schilderij van Jan van Scorel. Het beeld is gemaakt door Ellen de Groot.


Vandaag was nog 1 km van de etappe bos.


Het Noordhollandsch Kanaal


Het gras op de route was netjes gemaaid.


De Whaly 450 Classic lijkt wel een varende badkuip.


Leuk dijkhuisje.


Een Noord-Hollandse stolpboerderij.


Geen stier gezien.


't Huys te Nuwendore, de Dwangburcht van graaf Floris V was wegens vandalisme gesloten.


Droomijs 😏


Het kerkje van Eenigenburg.


Onderweg overal koolvelden.


Autosloperij Pronk in 't Rijpje heeft daar wel een hele dikke Amerikaan op de muur staan.


Toch houd ik meer van bos i.p.v. te veel door de landerijen.


De rups van een populierenpijlstaart op een berk 😊


De laatste 4 km moest de poncho aan.


Mooie tekening in de oprit.


De Doorkijkvis bij de haven van Dirkshorn is gemaakt door Harold Bergveld.


Ik ben vandaag door heel wat plaatsjes gekomen waarvan ik tot vorige week het bestaan niet wist.


Klik hier voor details van de 17.7 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten