woensdag 3 februari 2021

Ik heb een blauwtje gelopen.

Ik zou met iemand gaan ATB'en of wandelen. Omdat het volgens de weersverwachtingen slecht weer zou worden werd het afgezegd. 
Ja dan ga ik dus iets anders doen. 
Met dit als resultaat 🙂 


Woerd wilde eend (bastaard). 


Woerd wilde eend (bastaard). 
Ik vond de krul in de staart bij deze twee eenden opvallend. Rik Wever wist mij te vertellen dat alle woerden zo'n gekrulde staart hebben. In het vakjargon noemen ze dit een geslachtsveer. (weer wat geleerd)


Fazantenhaan


Nederlandse ooievaar nabij Meyer Werft in Papenburg (Duitsland). De pootring NLA 2E778 (ringstation Arnhem) was afleesbaar.


Kolganzen


Grote zilverreiger met mini prooi in de bek.


Vervolgens heb ik nog even een bezoekje aan de Meyer Werft in Papenburg gebracht.


Daar ligt de Odyssey of the Seas. Een 347,1 meter lang en 41,1 meter breed 18 deks cruiseschip. Het schip kan 4284 passagiers en 1551 bemanningsleden herbergen. 


Een groot klimwand


Reddingsboot nr 5.


Reddingsboot nr 15 ziet er weer anders uit.


Er was ook een cabrio uitvoering, de RB1.


De North Star is een glazen gondel die aan een uitschuifbare en zwenkbare arm hangt en een weids uitzicht biedt vanaf een hoogte van 90 meter.


De brug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten