maandag 27 mei 2019

Bijlen of Beilen


Ik heb vandaag vanuit Spier een wandeling gemaakt.


Mijn keuze viel op de Boswandeling.


Het was uitkijken in het bos voor de processierups.


Het begin van de wandeling was heuvelachtig.


Een prachtige lupine.


Naast bos waren er ook heidevelden en vennen.


Dood hout leeft.


Heel veel naaldhout en varens.


In 1996 werd in dit gebied een plankenpad aangelegd.


Het enige dier dat ik tijdens de wandeling ben tegengekomen 😏


Op de terugweg van de wandeling ben ik even langs Beilen gereden met zijn Stefanuskerk.


Tegenover de Stefanuskerk (14-15e eeuw) ligt de begraafplaats met het graf van Roel Reijntjes. Zijn borstbeeld, gemaakt door Bert Kiewiet staat boven op het graf van de Drentse dichter. Roel ligt op het oude en mooie gedeelte uit 1829.


Het andere gedeelte is zéér slecht onderhouden.


Dat maakt de in bloei staande tulpenboom (Liriondendron Tilipifera) weer een klein beetje goed.


De oorlogsgraven lagen er gelukkig wel netjes bij.


Op de rotonde staan 3 bijlen, net als in het wapen van Beilen. Ik ben vandaag dus langs bijlen en Beilen gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten