zaterdag 31 december 2016

Oudejaarsloop Blijham


Vandaag heb ik deelgenomen aan de Oudejaarloop in Blijham. Bij deze dag hoort carbidschieten natuurlijk ook, maar niet in de nabijheid van de start en finish van een loop. De kans op gehoorbeschadiging en ongelukken was aanwezig. Het startschot werd dan ook niet met een carbidschot gegeven, maar met een door burgemeester Janneke Snijder-Hazelhoff.


Be Eelsing heeft mijn sportieve prestatie op de 5 km vastgelegd.


Klik hier voor details van de 5 km lange route.


Na mijn eigen loop ben ik het parcours opgegaan om foto's te maken. In het bijzonder van mijn oude loopvriend Hans Top. Over hem heb ik een afzonderlijke blog geschreven. Klik hier voor het verhaal. 


Olfert Molenhuis wint de halve marathon bij de heren in 1.10.30. Arjan Marchand werd 2e in 1.10.33 en met 1.15.15 werd Karel-Jan Lensen 3e.


Tessa Frenay was de snelste dame. Haar eindtijd was 1.23.59. De 2e plaats was voor Lotte de Hossan met 1.27.37 en Renate Kramer werd 3e in 1.30.22.


De HLC leden Koos Smith, Nadine van der Laan, Dethmer Boels en Bert Wind hebben de recreatieloop over 14 km gelopen.


Groepje met o.a. Ben Stellingwerf, Petra Faber, Christien Koning, Marcel Stoffers en Klaas Oudman.


Deze heren vertelden dat ze ook een halve marathon liepen. Als oud trainer vind ik ze daar nog te jong voor.


Grietinus Reiders uit Leek was niet alleen deelnemer aan de Oudejaarsloop, maar ook aan de actie Lakaan van Tijn bij Serious Request.


Speaker Harm Noor met Hans Top en Be Hoving, twee oude bikkel van de jaren 80.


Alle deelnemers kregen na afloop een mooie medaille.

Klik hier voor de foto's en hier voor de uitslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten