vrijdag 9 december 2016

Kerstconcert


Vandaag ben ik weer voor een lang weekend aangekomen in Berlijn. Mijn hotel staat bij het voormalig station Anhalter Bahnhof.


Na het inchecken heb ik nog even een rondje door Berlijn gelopen. In winkelcentrum Arkaden was het één en al kerst.


De ballen in de boom hadden als thema "Gebouwen van Berlijn".


Ze waren in het "klein" - met een doorsnede van 10 cm - ook te koop voor 10 euro per stuk.


Op de straat nabij Potsdamer Platz vloeide de glühwein rijkelijk.


... en naast alle vette hap was er ook nog iets gezonds.


Voor het theater was een ijsbaan aangelegd.


Naast het station was een schans gebouwd voor de winterpret.


Bij Drive Volkswagen hebben ze iedere 2-3 maand een nieuwe tentoonstelling. Dus altijd even een kijkje waard.


Eén van de thema's was "Automatisiertes Fahren".


Heel bijzonder was het concept van de Volkswagen Gira. Klik hier voor een video.


Op de Gendarmenmarkt heb ik een kerstmarkt bezocht.


Naast veel eten en drinken was er ook veel kunst te koop.


Hele bijzondere tassen hadden ze er ook.


... en natuurlijk veel kerstspulletjes.


Twee straatartiesten


Voor het Konzerthaus was een podium opgebouwd.


Een optreden van het SpreeTonorchester.


En als je toch in de buurt bent van de Gendarmenmarkt, dan loop je natuurlijk even de weg over naar "Schokoladenhaus Rausch".


Wat zal ik een nemen. Een "Weihnachtsmann of Käfer met Kleeblatt".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten