woensdag 6 januari 2016

IJsvrij ?


Na wat huiswerk heb ik een wandeling gemaakt over de Weddermeden, een gebied dat vaak ten onrechte Hoorndermeden wordt genoemd.


Omdat het glad was deed ik antiglij-ijzers onder mijn wandelschoenen en een dikke muts op tegen de wind.


Het oude Kerkepad van Blijham naar Wedde lag er weer prachtig bij.


De slootjes op de Meden waren dicht gevroren. Hopelijk weet het ijsvogeltje nog voer te vinden.


Het "hoogholtje" over de Westerwoldse Aa - met rijp beslagen - lag er maagdelijk bij.


Het riet, de struiken en de lisdodden zaten eveneens onder het rijp.


Het sluisje moet maar dicht voor de Westerwoldetocht.


In de verte zag ik licht branden op het gemeentehuis. Later zag ik daar de hardwerkende wethouder Bart Huizing achter zijn bureau zitten. 
Hij heeft vanavond vrij. De nieuwsjaarsreceptie is in verband met het slechte weer afgelast. Hiermee zal ook de uitreiking van de vrijwilligersprijs vervallen. Binnenkort wordt een nieuwe datum gepland. Zie de site van de gemeente Bellingwedde.


Weer aangekomen in het dorp zagen twee jongens mij met de camera en begonnen hun kunsten op het gladde ijs te vertonen.


Er kwamen steeds meer bij.


Uiteindelijk waren ze zelfs met 8 jongens en 1 meisje.


David Behling wilde graag even alleen op de foto.


"Mogen we ook nog even met de skelters op de foto ?"
Natuurlijk.
Op mijn vraag: "Hebben jullie ijsvrij?" kreeg ik horen:
"Nee meneer, wij hebben iedere woensdagmiddag vrij !"
Stom. Dat had ik moeten weten als vader van 2 kinderen.


Iets verder kwam ik dit mooie trio tegen.


Klik hier voor details van de 4 km lange route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten