zaterdag 23 augustus 2014

Bijna ballon in tuin

Ik stond zojuist in de keuken en hoorde een vreemd geluid. Ik keek naar buiten en zag op ongeveer 10 meter achter mijn tuin een luchtballon op enkele meters hoogte zweven. 


Het lawaai kwam van de brander. Ik heb in rap tempo de 70-200 mm lens op mijn camera geschroefd en kon nog net vast leggen dat de PH-GPS van Westerwolde ballooning weer de lucht inging.


De ballon van het type Kubicek BB45, bouwjaar 2004, was met ballonvaarder Erik Pals opgestegen tegenover het Sprookjeshof in Zuidlaren.


Uiteindelijk maakten ze 27 km verderop een landing op de Weddermarke.

Twee jaar geleden ging ik met Geert Pals (de te vroeg overleden vader van Erik) de lucht in. Een geweldige ervaring. Klik hier voor mijn blog van onze ballonvaart naar Duitsland.

Als het mooi weer is wil ik binnenkort nog een keer met Erik de lucht in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten