zondag 11 augustus 2024

Hünenweg Rulle - Osnabruck

 

Vandaag heb ik de Hünenweg etappe Rulle - Osnabrück gewandeld. Ik begon mijn wandeling met een bezoek aan de Klosterkirche in Rulle. 


Bij Gasthaus Zum alten Kloster in Rulle was een Biergartenkonzert van Bläserchor Rulle. Ze speelden o.a. muziek van Queen.


De Hünenweg was verlegd over de "Kreuzweg". Het boekje, de website en de "actuele GPX" waren daar niet op aangepast. Op een gegeven moment heb ik geen markeringen meer gezien. Daarop ben ik maar naar het dichtstbijzijnde punt van de oude route gelopen.


Nackte Mühle in Osnabrück-Haste.


Tijdens een wandeling kom je altijd wel een bijzonder persoon of dier tegen.


De historische begraafplaats staat vol bijenkasten.


De Bike Tower is een volautomatische fietsenstalling. In de 16 meter hoge toren kunnen 160 fietsen worden gestald. Het stallen doe je d.m.v. een smartphone-app. Het kost 90 cent per dag, 9 euro per maand of 90 euro per jaar. Het design is van kunstenares Inga Krause.


StreetArt van Arndt & Grumbowski en van Axel Gundrum zijn "Hexenwahn" en "Die Verspottung".


Aan het eindpunt van de wandeling gaf jeugdkoor HerzensStimme een concert. Ze zongen o.a. One Moment in Time van Whitney Houston.


Klik hier voor details van de 12.5 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten