zondag 4 augustus 2024

Dagje Utrecht


Als eerste bracht ik een bezoek aan het Spoorwegmuseum in Utrecht. Daarvan heb ik een afzonderlijke blog gemaakt.


Het Joods monument van kunstenaar Amiran Djanashvili.




De muziekkoepel in Park Lepelenburg. Het kunstwerk rechts is van Krijn de Koning.


Varen in de Stadsbuitengracht.


De Spoetnikkijker van Oswald Wenckebach.


Deze panden in de Agnietenstraat zijn gebouwd in 1651.


Gevelsteen in het Fundatiegebouw.


Helaas kon ik het Nijntje museum niet bezoeken.


Het Kunst hekwerk van Centraal Museum Utrecht is gemaakt door Couzijn van Leeuwen. Van mijn bezoek aan dit museum heb ik een afzonderlijke blog gemaakt.




"Da tua dum tua sunt post mortem tunc tua non sunt" - Geef het uwe zolang het van u is/Na de dood dan is het niet meer van u.


Een aantal orgelpijpen (tongwerken - trompetten) zijn horizontaal geplaatst. 


Het grafmonument voor Elisabeth van Tuyll van Serooskerken (Belle van Zuylen)


Tussen de kerk en het  Centraal Museum Utrecht staat dit wonderlijke kunstwerk.


Gelet op het aantal fietsen op de stoep wonen hier vast veel studenten.


De Drie Heertjes van Wies Brommer.


Streetart met de titel "Uitkomst" van Munir de Vries.




Het standbeeld van koningin Wilhelmina in het Wilhelminapark is gemaakt door Mari Andriessen.


Die "Juichleeuw" kan dus bij het grof vuil.


Burgemeester Bernardus Reiger is op 14 januari 1845 - als zoon van een Rijksadvocaat - geboren in Groningen. Het beeld is gemaakt door Toon Dupuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten