maandag 12 augustus 2024

Fietsrondje Haselünne

Het was vandaag rond de 30 graden. Te warm voor een wandeling. Dus heb ik de fiets gepakt en heb zoveel mogelijk in de schaduw mijn rondje van 52 km gefietst. 


Het eerste dorpje dat ik aandeed was Andrup.


Een molen van hooibalen.


Een houten giertank.


Lotten bestaat ruim 1000 jaar.


Voor het grootste gedeelte heb ik de fietsknooppunten gevolgd.


Veel rustige landweggetjes met grote velden vol mais.


Net als de kerkdorpen in Westerwolde had ook Klosterholte een relatie met de abt van Corvey.


Onderweg kwam ik diverse kapelletjes tegen.




De St Laurenzius in Lehrte.


Het interieur is net als de buitenkant voor katholieke begrippen vrij sober.


De Otto Pankok Rundweg nabij Bokeloh.


Helaas niet gezien.


Deze vakwerkschuur is wel een onderhoudsbeurt nodig.


Een oude Hanomag trekker.


Ik tank regelmatig bij Metting. Maar dan in Bellingwolde en voor andere prijzen.


De hoge gevel van de Friedhofskapelle in Haselünne.

 
Het Schuttersfeest duurt in Haselünne 4 dagen. Vandaag was het Koningschieten.


Maar vooral een feest van "Bier, Korn und Bratwurst".


Burgmannskapelle Alt-Haselünne speelde op het Schuttersfeest Wunder dich nicht van Helene Fischer.


Tenslotte heb ik bij Eiscafe Primavera een fruithapje gekocht.


Klik hier voor details van de 52 km lange fietsronde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten