woensdag 29 november 2023

Rondje Steinbild 5


Ik heb vandaag met twee wandelmaatjes Esther en Jolanda het Rondje Steinbild gewandeld. Ik heb een aantal aanvullende foto's op mijn vorige blogs gemaakt. Het water in het Dortmund Ems-Kanaal en de Ems stond zeer hoog. De stroming was enorm.


In de Binnenlandse Duinen liepen Schotse Hooglanders, waaronder een wit exemplaar.


We hebben het schutten van vrachtschip Gisela Schepers uit Papenburg bewonderd.


Prachtige gouden zwammen.


De St. Nikolaus Kirche in Sustrum vind ik - met mijn lievelingskleur blauw - een van de mooiste kerken van Emsland.


Een bezoek aan de Lourdes Grotte mag je natuurlijk niet overslaan.


Een gezichtje op een bijenkorf.


Er lagen nog diverse boten in de haven van Marinapark Emstal.


In Duitsland strooien ze veel minder dan in Nederland. Het was op sommige plaatsen - bijvoorbeeld op bruggen - erg glad.


Na 12.3 km waren we weer terug bij het beginpunt, de St. Georg-Kirche in Steinbild.

 

Klik hier voor details van de ruim 12.3 km lange wandeling.

Klik hier voor Rondje Steinbild 1, hier voor Rondje Steinbild 2, hier voor Steinbild 3 en hier voor Steinbild 4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten