zaterdag 24 december 2022

Rondje Oberlangen


Vandaag heb ik vanuit Oberlangen - in 1999 het mooiste dorp van Emsland - een rondwandeling van 15.3 km gemaakt.


Ik begon mijn tocht bij de St Laurentius Kirche. De kerk is gebouwd in 1958, maar het prachtige altaar dateert uit 1696. In de kerk natuurlijk ook veel beelden en de kruiswegstatie. Het Engelenraam is in 1999 gemaakt door Hermann Gottfried.


Het Heimathaus (Nederduuts hallenhuis) is gebouwd in 1828.


De Bauerngarten van de Heimatverein Oberlangen.


Een vélocipède met een pijp rokende man.


Een oude ploeg met de prachtige spreuk: "Das schönste Wappen auf der Welt das ist ein Pflug im Ackerfeld."

Een nieuwsgierig hengstje.


Een uitkijktoren langs de Ems op de plaats waar aan de Ems weer een extra omloopje is gemaakt.


De Ems met op de achtergrond de stuw.


Ferienhof Junkern-Beel is een Eldorado voor paardenmeisjes (waarom doen jongens dat eigenlijk niet ?)


Ja ...... dan stappen mijn tweelingbroer en ik toch gewoon op een paard 😎


De sluis bij Hilter in het Dortmund-Ems Kanal. De vrachtschepen Fighter en Maira liggen tot na de kerstdagen voor de sluis.


Café Zur Hilter Schleuse. Hoi ..... lekker een bakkie thee.
Nee dus. Gesloten en volgens mij ook meer een kantoor voor de blokhutten en Ride & Bike dan een café.


Het Dortmund-Ems Kanal op de plek waar de Ems weer samenkomt met het kanaal.


Af en toe moest de paraplu eventjes op.


Het vliegend hert heb ik nog nooit in het echt gezien. In de zomer hier nog maar eens op zoek.


Een eenzame visser op het Dortmund-Ems Kanal.


Donkere wolken boven de St Vituskerk van Lathen.


Het beeld van St. Vitus op de gelijknamige brug.


Vreemd verkeersbord.


Een roestig kunstwerk


Een wildzwijn in de tuin.


De lagere school van Ober- Niederlangen.


Een duif op het kruis boven op de kapel en de heilige Madonna.


Klik hier voor details van de 15.3 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten