zaterdag 31 december 2022

41 ste Oudejaarsloop Blijham

Vandaag werd de 41 ste Oudejaarsloop gehouden. Zelf heb ik 15 keer deelgenomen aan deze loop. Mijn eerste keer was in 1987 vanuit de Wedderbergen. Daar verscheen ik 7 x aan de start. Later werd het helaas verplaatst naar Blijham. Daar liep ik 8 keer mee. De oude route - door Ter Wupping - vond ik het mooist. Vandaag heb ik foto's gemaakt van de wedstrijd over 21.1 km. Af en toe zaten er nog een paar 14 km lopers tussen.

René Smith, Maurice Kram en Jaap Bouwman hebben van start tot kort voor de finish samen gelopen. René Smith trok de eindsprint aan en won in 1.15.26, Maurice werd 2e in 1.15.32 en Jaap moest met 1.15.35 genoegen nemen met brons.


An Bennema had Benjamin Smits als pacer en won de wedstrijd bij de dames in 1.30.29. 


Olga Elling werd 2e in 1.36.52.


Marjan van der Schuur - Schreuder werd 3e in 1.37.53.

Klik hier voor details van de halve marathon route en hier voor de uitslagen.

Klik hier voor meer foto's.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten