maandag 9 augustus 2021

Pieterpad Tolkamer - Millingen aan de Rijn


Voordat ik naar camping De Hartjens in Azewijn vertrok voor het vervolg van Noaberpad en Pieterpad heb ik eerst nog even mijn huisdieren gevoerd 😜. Vanmiddag heb ik nog even een klein stukje van het Pieterpad gelopen. Namelijk van Tolkamer naar Millingen aan de Rijn.


Het meetstation met boven op het gebouw de waterhoogte. Op de voorgrond een Oldsmobile Cutlass uit 1978.


Bunkerservice 4 van Slurink Bunkerstation.


Coupure Rijndijk in Tolkamer.


Hotel De Tolkamer in Tolkamer is het voormalig douanekantoor. Het rijksmonument is gebouwd in 1905.


Deze voormalige douanewoningen werden in 1906 gebouwd naar ontwerp van  de in Groningen geboren architect Cornelis Hendrik Peters.


Shipyard De Hoop is ontstaan in 1889.


De overnachtingshaven.


Natuurgebied SBB Gelderse Poort langs de Tolkamerdijk


Motorduwboot Veerhaven VIII - Nijlpaard.


De oorlogsgraven nabij Tolkamer.


Het lege strand van de Bijland.


Katholieke bomen ?


In dit gebied kan je ook prachtig fietsen. Ik heb slechts de wandelroute in tegenovergestelde richting gefietst.


De 135 meter lange Inspire. Het passagiersschip, gebouwd in 2014, vaart onder de Zwitserse vlag.


Met veerpont Heen en Weer de Rijn over.


Het oude gemeentehuis van Millingen aan de Rijn.


Klik hier voor details van de 6 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten