dinsdag 3 augustus 2021

Groot Frieslandpad Twisk - Wervershoof

Vanochtend ben ik met de auto naar Wervershoof gereden. Vandaar met de fiets via Fietsknoop naar Twisk. Vandaar heb ik Groot Frieslandpad etappe Twisk - Wervershoof gelopen.

Het Millenniumbeeld op Het Eiland van Wervershoof is gemaakt door Jan den Hartog.


Zwaan met 3 jonkies.


Een Tamworth varken van de Tamworth Hoeve van Nick Mulder uit Wervershoof.


Rondom Wervershoof is skeeleren een favoriete sport. Hier Sjoerd Plantinga in actie.




De voormalige Stoomzuivelfabriek in Oostwoud.


Een bloem als kunstwerk bij Zonneweide Tripkouw.


Gratis tanken.


Polen in kolen.


De fietsroute.


Het tuincentrum in Twisk.


In dit gebied zie je heel veel van dit soort vaartuigen. Het is een Kool- of Tuindersvlet. Ze zijn ongeveer 8,5 x 2 meter en hebben veelal een dieselmotor.


Het station van Twisk is in gebruik bij Museumstoomtram Hoorn-Medemblik.


Neppers


Houten springpaard


Uitleg over het Slikkerplein in Opperdoes. Het plaatsje dat vooral bekend is over de Opperdoezer Ronde.


Gemaal Lely is gebouwd in 1930 en ontworpen door Dirk Roosenburg.


De Overlekersluis met spoorbrug in Medemblik.


Deze twee achthoekige woontorens zijn een echte blikvanger.


Korenmolen De Herder in Medemblik.


Een houten ABRI


Peugeot 203 C uit 1957.


De Stoomtram Hoorn - Medemblik op het station van Medemblik.


Het station van Medemblik.


Aan het station hangen oude reclameborden.


Het stadhuis van Medemblik is gebouwd tussen 1939-1941 naar ontwerp van Alexander Jacobus Kropholler.


Het beeld "De beste stuurlui ....." is gemaakt door Jan van Velzen


Schokker Vrouwe Catharina en Juffrouw Swart.


Kasteel Radboud


Dikke stam


Zeilles


Het strand was vrijwel leeg.


Gemaal Vier Noorder Koggen. Het gemaal maakt deel uit van het Nederlands Stoommachinemuseum


Baggermolen Vooruit.

Als kind wilde ik al een stoomwals besturen.


Nieuwsgierig


Een Westfriese Omringdijk bankje met de tekst:

“U had mij dringend nodig en groef mij blootshands op. U verhoogde mij, hoewel ik brak. Gebroken nam ik het voor u op, keerde het tij en omring uw leven.”


Mooi natuurgebied in het IJsselmeer ten oosten van Onderdijk.

Klik hier voor details van de 15 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten