dinsdag 26 mei 2020

Drenthe - Overijssel - Friesland


Vandaag heb ik een autoritje gemaakt door Drenthe, Overijssel en Friesland. Als eerste kwam ik deze rups tegen.


Monument Kamp Ybenheer bij Fochteloo.


Motorjacht Recovery


Brug Halfwegdiep over het Steenwijkerdiep te Scheerwolde.


Tjasker Kalenberg N is een poldermolen uit 1977.


Viervlek


Groene kikker


Smaragdlibel


Het mannetje van de gevlekte witsnuitlibel.


Spinnenkopmolen De Wicher is gewond. In 2018 brak één van de houten roeden.


Familie zwaan


Krabbenscheer


Ooievaar met 3 jonkies.


In de 80 jarige oorlog lag hier  de Slijkenburgse schans.


Het kerkje van Scherpenzeel is omstreeks 1300 gebouwd.


Echter de toren die er nu voor staat dateert uit 1878.


Haas


Mooie akkerrand


De Jonkers- of Helomavaart nabij Munnekeburen. Op de achtergrond de poldermolens De Rietvink (L) en De Reiger (R) in Nijetrijne.


Boerderijrecreatie in Delfstrahuizen.


Een bezoek aan natuurgebied Easterskar is een must.


Vogelkijkhut Skiere Goes.


Koekoeksspuug


Lepelaar


Tureluur


Video van diverse dieren


In Oranjewoud staat het beeld van Sanne gemaakt door Jeen Bosma
Op de zijkant staat het volgende gedicht van Sanne v/d Wal:

De vogels, vlinders
en mijn gedachten,
ze vliegen alle kanten op,
Maar op deze plek kom ik tot rust,
de schoonheid van het groen,
de wind die mijn haren kust.
Hier word ik stil,
zittend tussen de bomen
Verbonden met de natuur
een intens gevoel van thuiskomen.


Iets verderop kwam ik deze reegeit tegen.


"Het Flaeijelmantsje" in Nieuwehorne is gemaakt door Simon den Hartogh.


Gevelsteen boven de ingang van de kerk van Nieuwehorne.


Slogan van de meester Wijbrandischool in Oudehorne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten