maandag 25 mei 2020

Damhert verjaagd


Toen ik vanochtend van de camping reed wilde een damhert de weg oversteken. Ik heb het diertje maar even opgejaagd. Later zag ik haar lopen voor een afgelegen boerderijtje.


Het Fochteloërveen


Watersnip


Drie dames te paard door het DFW.


Koloniën Van Weldadigheid gesticht in 1818


Wild zwijn


Landarbeiderswoning van de Maatschappij van Weldadigheid. Deze woning is gebouwd rond 1825 en is een rijksmonument.


Op maandagochtend is het fietspad voor mij alleen 😏


Landgoed Vledderhof


Tigerprint koe - waarschijnlijk een kruising van Brown Swiss met één of meerdere rassen.


Museum Valse Kunst in Vledder.


Gehurkt persoon van Don Dekker alias Don Englander.


Een draad bevestigd aan twee bomen en in het midden ondersteund door middel van een stevige tak. Een eenvoudige, maar doeltreffende waslijn.


Een kat met een krul in zijn staart.


Het onderduikersshol nabij Diever.


De slachtoffers.


Een Sayaguesa stiertje in natuurgebied Berkenheuvel. Dit ras komt van het Spaanse hoogland.


Nabij Oude Willem is een monument geplaatst voor geallieerde vliegers.


De tekst op het monument.


Het Belevingspad Hoogersmilde is aangelegd voor de jeugd van 4 - 12 jaar.


Klik hier voor details van de fietsroute.

1 opmerking:

  1. Dag Meijco,

    Mooie foto's. Wat is het Drents- Friese wold toch een prachtig gebied! Vraag: is je foto van het wild zwijn daadwerkelijk in het wold gemaakt? Ik woon namelijk aan de rand maar heb hier nog nooit één gezien.

    Groetjes
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen