donderdag 22 augustus 2019

Testrit E-bike

Vandaag heb ik voor de fun een E-ATB gehuurd bij Jan Stam.


Ik fiets altijd mijn eigen routes. Op advies van Willem de Boer ben ik ook maar eens een knooppuntenroute gaan volgen. Wat zwaar zeg. Je komt geen fietser tegen, alleen maar paarden 😉


Of moest ik hier de zandwegen volgen misschien ?


De heide staat prachtig in bloei.


Een vreemde sambabal.


Nabij station Nijverdal hebben ze een stukje van de spoorlijn Neede- Hellendoorn herlegd.


Hè geen fietspad maar een fietsstraat.


Korenmolen De Hoop in Hellendoorn


Museum Erve Hofman in Hellendoorn


De oude Dorpskerk


Het speelbos


Hooischudden


Op de grote stille heide ...


Huis De Sprengenberg is gebouwd in opdracht van A.A.W. van Wulfften Palthe (daarom ook wel Palthetoren genoemd)




Catharina Koetsier-Olijslag (1918-2003) is vereeuwigd in brons door Lia Krol. Het beeldje staat in het buurtschap Espelo. 


In 1938 richtte Piet Bos op de Holterberg een Natuurmuseum op.


Het Wereldtijdpad is uniek en bovenal leerzaam.


In het Buitencentrum Sallandse Heuvelrug van Staatsbosbeheer is ook een Sterrenwacht gevestigd.


Het testritje dat ik vandaag heb gemaakt was op een Haibike Sduro Hardseven  Life 2.0. De E-ATB was voorzien van een Yamaha motor. Volgens het display had ik nog zo'n 30 km kunnen rijden op de accu.


Nadat ik de fiets had ingeleverd heb ik nog even op het terras gezeten bij Tastoe.


Klik hier voor details van de 64,8 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten