donderdag 8 augustus 2019

45 jaar geleden


Vandaag heb ik de Rijn verlaten. Na twee nachten herrie van de schepen en treinen vond ik het wel genoeg. Vanmiddag heb ik in Vianen (Nee ... niet bij Utrecht maar bij Cuijk) camperplaats "Ons Plekske" opgezocht. Omdat het mooi fietsweer was heb ik direct maar even een rondje gefietst van Brabant via Limburg naar Gelderland en weer terug.


Met de veerpont van het Brabantse Cuijk naar het Limburgse Middelaar.


De keersluis van Heumen in het Maas-Waalkanaal.


Mijn eerste militaire oefeningen deed ik op Heumensoord.


De Romeinse wachttoren.


De hei


Stuifzand


In augustus 1974 kwam ik in dienst bij de Luchtmacht en begon mijn opleiding in de Krayenhoffkazerne in Nijmegen.


Begraafplaats Rustoord.


Het Erica Terpstra Sportfondsenbad


Als hardloper heb ik ook 12 x deelgenomen aan de Zevenheuvelenloop. Dus werd dat ook in mijn fietsroute opgenomen. Het beeld is ontworpen door Marijke van Balen.


Canadian War Cemetery in Groesbeek.


De Zuidmolen van Groesbeek werd in 1857 gebouwd.


Een uithangbord maakt duidelijk dat Horecabedrijf  't Zwaantje op de grens ligt van Limburg en Gelderland.

Boskapel De Biesselt.


Toen ik dit bordje zag moest ik aan Jan Klaassen (van Rob de Nijs) denken.

Jan Klaassen zei: Vaarwel mijn lief ik zie je volgend jaar. 
Wanneer de lente terugkomt zijn wij weer bij elkaar. 
De winter ging, 
De zomer kwam De oorlog was voorbij. 
Maar het leger is nooit teruggekeerd van de Mokerhei
Geen mens die van Jan Klaassen iets teruggevonden heeft 
maar alle kinderen kennen hem, 
hij is niet dood, Hij leeft!


Voormalige stellingmolen De Hoop in Beers.


Windmotor Beers


Klik hier voor de details van de ruim 47 km lange fietsroute. In totaal had ik bijna 400 hoogtemeters in mijn route zitten en dat doe ik als zestigplusser nog steeds op eigen kracht. (geen sponsor voor een E-bike).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten