woensdag 21 augustus 2019

Naar het Staphorst van Salland


Voor het laatste gedeelte van de zomervakantie ben ik neergestreken op camperplaats Lookerland in Holten. 


Mijn buurman zijn camper is veel groter ๐Ÿ˜Š
De trekker is een Scania 110 super uit 1973 en de oplegger is in 1979 gebouwd bij Zwalve in Oude Pekela. De combinatie is 12,5 meter.


Vanmiddag heb ik nog een klein rondje gefietst.


De "ontwortelde vreemdeling" van Aebele Trijsburg.


Uitzichtspunt "De Beuk" is gemaakt door Marcel Wim van Dongen. "Volgens overlevering danken de plaatsen Holten en Rijssen hun namen aan de aanwezige bossen. Een orkaan uit het westen zou ooit veel van de bomen hebben omgewaaid, waarbij de takken (of rijzen) richting Rijssen wezen en de stammen, het hout (of holt), naar de zijde van Holten", aldus een infobord.


Ook rondom Holten zijn veel akkerranden ingezaaid met bloemen.


Hรจ ..... een zangfietspad ?


Rijssen, ook wel het Staphorst van Salland genoemd. Toch lopen ze hier niet in klederdracht.


Ik geloof niet dat ik hier meubels zou kopen. Ze maken er vast een Potje van ๐Ÿ˜


Het kunstwerk Jan met de Panne is gemaakt door Piet Brouwer.


De Schildkerk van Rijssen.


Het gemeentehuis Rijssen-Holten


Verftubes ?


De Joodse begraafplaats van Rijssen.


Het Leemspoor


De Rijssense heide stond volop in bloei.


Reuzenbovisten

Na zo'n krachtsinspanning heb ik wel recht op een cappuccino bij Tastoe.


Klik hier voor details van de fietstocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten