zondag 22 oktober 2017

Zühlsdorf - Birkenwerder

Vandaag ben ik van de camping naar het station in Mahlow gelopen. Vandaar met de S-bahn naar Karow en vervolgens met de Regionalbahn naar Zühlsdorf. Daar begon mijn "Naturerlebnis" door het Briesetal. Een gebied vol wilde zwijnen en bevers.


In Zühlsdorf kwam ik langs de woning van een begrafenisondernemer. Ik zou onmiddellijk geslachtsnaamwijziging aanvragen met zo'n beladen achternaam.


Heidekrug heeft recent zijn beige kleuren vervangen een meer opvallende kleur.


Zühlsdorf is nog niet op het riool aangesloten. Iedere woning heeft op de erfafscheiding een aansluiting om de septictank te legen.


Behalve dit bord en diverse wroetsporen heb ik niets gezien wat doet denken aan wilde zwijnen. Met dit mooie weer waren er veel te veel wandelaars op de route.


Of  hebben de jagers hun diepvries vol ?


Door de storm van 5 oktober zijn in het Briesetal ook diverse dikke bomen gesneuveld. Een wandeling met hindernissen dus !


In het bos veel mooie herfstkleuren.


Na enkele kilometers door het bos te hebben gewandeld  kwam ik bij de beek de Briese.


In de beek staan veel bomen.


Tenminste als ze niet door de bever zijn geveld.


In de beek kwam je diverse burchten tegen.


Maar ook diverse knaagsporen van de bever. Door de drukke lieten deze bouwmeesters zichzelf niet zien.


Deze zwaan spiegelt in de Briese.














Klik hier voor details van de wandelroute door het Briesetal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten