zondag 28 mei 2017

Rondje Woldbergheide


Vanmiddag heb ik een wandeling tussen 't Harde en Epe gemaakt. Aan de kant van 't Harde was het levensgevaarlijk !


Dan maar stil zijn en genieten van de vogelgeluiden aan de zijde van Epe :-)


Ik begon de wandeling bij de Woldbergheide en nam vervolgens de Scherpenberg, de Majuba, De Haelberg en het Eperholt.


Ik heb zoveel mogelijk de verharde paden en wandelroute's vermeden in de hoop op wilde zwijnen.


De uitkijktoren op de Haelberg.


Het uitzicht.


Een dode boom is een prima voedingsplaats voor een zwam.


Mijn eerste wandeling in 2017 in de korte broek. Even de melkflessen bruinen :-)


In een poeltje waren de groene kikkers actief. Een hagedis zag ik in een flits voorbij komen. Maar ik was te laat voor een foto. Ondanks de vele wroetsporen heb ik ook geen wilde zwijnen gezien. Die komen vanavond als iedereen naar huis is vast wel tevoorschijn.


Zo'n poeltje is ook een prima leefomgeving voor de platbuik en de azuurwaterjuffer.


Klik hier voor details van de 10 km lange wandeling.


Terug op de Hertenboerderij stond Gretha III al op mij te wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten