vrijdag 26 mei 2017

Rondje Teuge


Onderweg naar de camping kwam ik bij Hooghalen een groepje tegen die aan het parapenten was. Zelf heb ik in 1975 op de vliegbasis Leeuwarden reeds kennis gemaakt met deze sport. Toen stond deze sport "parasailing / valschermzweven" nog in de kinderschoenen. Later werd ik lid van de PCNN met vliegveld Oostwold als thuishaven. Uiteindelijk schopte ik het tot instructeur/examinator en was is bestuurslid van de KNVVL. In 1978 werd ik zelfs Nederlands kampioen en in 1979 werd ik 2e en mocht naar het EK in Frankrijk. In de zomer gingen we als het Samsom demonstratieteam langs de campings. Sweet memories. In die tijd trokken wij de para's omhoog met een auto of een speedboot. Het team in Hooghalen heeft ipv een koepelchute een matras en trekt de para's omhoog met een lier.


Vandaag ben ik met de camper neergestreken op camping de Hertenboerderij in Nijbroek. De herten lagen in een groepje in de schaduw op mij te wachten.


Gelders Waterbed ?


Een gemeentelijk monument.


Over het fietspad langs de weilanden.


Brug over het Toevoerkanaal Terwolde.


Het Waterschap Vallei en Veluwe heeft de oevers van het Toevoerkanaal Terwolde verbeterd.


Het pompstation in het waterwingebied van Vitens.


Stellingmolen Havekes is in 1898 gebouwd als korenmolen.


De eiken in de Kerklaan in Twello worden behandeld tegen de eikenprocessierups.




Huis Duistervoorde is te koop voor 945.000 euro. Voor dat bedrag heb je wel een Rijksmonument en 8 slaapkamers.


De kassen van Teuge.


Para's landen op Teuge Airport.


De PH-FST is een Cessna 208B Grand Caravan. Het toestel wordt gebruikt om para's te droppen. De PH-ZVC is een Piper PA-18 en de DM-SKL is een Antonov AN 2C.


Ben je nog op zoek naar een bijzondere Hotel Suites. Klik dan hier.


Het Skydeck met daarvoor een Canadair CL13B Sabre 6.


De alpaca's op de camping zijn weer geschoren.


Klik hier voor details van de route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten