zaterdag 8 februari 2014

Diefstal d.m.v. braak ?

Op de vakantiebeurs in Utrecht kwam ik in aanraking met Hotelkamerveiling.nl. Thuis trok ik de stoute schoenen aan en deed een bod van 14 Euro op een verblijf in hotel 2000 in Valkenburg. Enkele minuten later was trots omdat mijn bod was aanvaard. Hierna kon ik boeken en dit was ook wel nodig, omdat de hotelwaardebon slechts geldig was tot 15 maart 2014. Ik had gelezen dat er 9 euro aan veilingkosten in rekening werd gebracht en als ik van zaterdag op zondag wilde overnachten een toeslag van 7,50 euro + 2 euro toeristenbelasting. Maar toen ik wilde boeken waren er alleen maar luxere kamers beschikbaar met een behoorlijke toeslag. Uiteindelijk betaalde ik 94,50 euro incl. ontbijt en parkeren. Maar was het dat waard ?


Ik vertrok zaterdagochtend via de Duitse A31 naar "Het Zuiden". Bij Venlo reed ik Limburg binnen en maakte in Roermond een tussenstop bij De Vrijbuiter. Het bedrijf dat Jaap van Zuijlekom in 1985 in Roden begon. Ik was aan een paar nieuwe wandelschoenen toe.


In de Vrijbuiter is een paar maanden geleden een Kip concept store gevestigd. Het bedrijf dat 80 jaar geleden door Jan Kip in Hoogeveen werd opgericht laat naast de nieuwste types ook de oudste types als de Kip Kuiken en de Kip Dwerghoen zien. Met een paar Meindl Vakuum Ultra verliet ik de winkel en koerste aan op Maastricht.


Daar was nog net een plaatsje vrij in de parkeergarage onder het moderne winkelcentrum Mosae Forum.


Midden op de Markt van Maastricht staat het Stadhuis. Een voorbeeld van Hollands classicisme, ontworpen door Pieter Post.


In Maastricht zijn veel kroegjes. Ze hebben bijzondere namen als Kaffee de Kouts, 't Rozenhoedje, 't Lamke, Fameuse, t Haanje en d'n Ingel.


Het oudste café van de stad is In den Ouden Vogelstruys. Al in 1309 stond op deze plek een horecazaak. Dit pand is gebouwd in 1730.


Het Vrijthof met zijn lindebomen, de Sint-Janskerk, de Sint-Servaasbasiliek, het Spaans Gouvernement (thans museum het Vrijthof) en zijn Horeca. Daar heb ik natuurlijk genoten van een echte Limburgse rijstevlaai.


In de Bredestraat zit een leuk antiek & curiosawinkeltje


De Limburgers zijn net als de Friezen tweetalig.


Tegen de avond kwam ik aan in mijn hotel, Hotel 2000 in Valkenburg. Nadat ik door een vriendelijke, uit Hoorn afkomstige gastvrouw, naar mijn "luxe" kamer was gebracht heb ik nog even het centrum van Valkenburg bezocht.In  restaurant de Gouden Leeuw heb ik het door de Chef aanbevolen menu gehad met een heerlijk glaasje wijn. Door een paar lawaaierige hotelgasten viel ik pas tegen half een op een prima bed in slaap.


Na het ontbijt waarover ik niet wil klagen gingen we nog even van het Limburgse land genieten. Maar even terugkomend op de beginvraag of de kamer 94,50 euro waard was. Deze "luxere" kamer was sober. Twee schemerlampen en een bedleeslamp deden het niet, de plint zat los, een vinger werd opengehaald aan scherpe randjes van de scheuren in de schakelaar, het pisstraaltje warm water deed er een half uur over om het bad te vullen en van braak was geen sprake. Van diefstal d.m.v. braak was dus geen sprake! De man met de kluis ben ik. Wat heb je in een hotel eigenlijk aan een losstaande kluis. 
Thuis heb ik de reviews over dit hotel gelezen. Dat had ik beter voor de veiling aan kunnen doen. Want voor iets meer geld zat ik in de herfstvakantie drie nachten bij hotel Houten.


Op de Heunsberg ligt de Kasteelruïne van Valkenburg.


Eetcafe Des Amis, aan de voet van de Cauberg, is omgebouwd tot prinsentempel voor "Sjtadsprins Niels I & Minister Bart".


De allerlaatste Steenkoolmijn van Nederland is te vinden aan de Daalhemerweg in Valkenburg.

Op 3 september 1998 onthulde Gerrie Knetemann het beeld "La Victoire" van kunstenaar Wil van der Laan.


Op het Berkelplein in Valkenburg komt ik dit voorval tegen. Nooit geweten dat dit ambulante thuiszorg is !


Kasteel Schaloen in Oud Valkenburg


Op de Amerikaanse begraafplaats Margraten liggen 8302 militairen begraven.


In Kerkrade bezocht ik Discovery center Continium. Klik hier voor het (foto)verhaal.


Ik ben nog even langs Anita's Exclusives geweest om Babu op te halen. 
Klik hier voor het verhaal over Babu.


Tot besluit genoot ik nog van een lunch bij restaurant Latinos.

1 opmerking:

  1. Was misschien een duur uitje, maar je hebt er een prachtig verhaal en reportage van gemaakt, waarvan wij mogen meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen