zondag 23 juni 2024

Rondje Epe

 

Vandaag heb ik vanaf de camping in Vierhouten een fietstocht gemaakt over Epe, Emst, Vaassen en Elspeet.


Door het hoge gras zie je nog net een paar wilde zwijnen. De zes jonkies kreeg ik niet voor de lens.


Natuurgebied Renderklippen.


Op 11 januari 1944 is nabij het voormalig Hotel de Witte Raaf een Boeing B17-G neergestort.


Het gebied is behoorlijk heuvelachtig.


Een aardig stekkie.


Spoorweghuisje nr 8 in Epe is van de voormalige Baronnenlijn Apeldoorn-Zwolle.


Het beeld Man, vrouw en water is een schepping van Marcus Ravenswaaij.


Wilhelmina, Juliana en Beatrix vormen het beeld 100 jaar vostinnen. Het beeld is gemaakt door Greet Grottendieck.


De vogelflat in Epe.


Een kat op jacht.


Eén van de ruim veertig ezels van De Koperen Ezel.


Ik heb tijdens mijn fietstocht de Verloren Beek gevonden.


Ook op de Veluwe zijn Kruidenrijke akkerranden te vinden.


Deze bewoner van Emst mag zijn heg ook wel eens snoeien.


Vaassen geeft 100% wildgarantie.


Rijp voor de sloop.


In Vaassen staat De Mulder van Greet Grottendieck.


Iets verderop staat marskramer en kissiesman Willem van Tongeren. Het beeld is gemaakt door Paul Akkerman.


Daams molen in Vaassen is een maalvaardige korenmolen.


De Dorpskerk van Vaassen.


In 1991 vierde Vaassen het 1100 jarig bestaan. Een plaquette aan de kerk herinnert ons daaraan.


Het houten schot vormde de waterscheiding tussen de ijzerrijke Rode Beek en de ijzerarme Nieuwe Beek.


Er was niets van mijn gading bij.


Ik vond vandaag drie vliegende herten. De eerste was dood. De tweede was een mannetje langs het fietspad.


Het derde exemplaar was een mannetje in de boom.


Mannetje aan de wandel


Rups van de nachtpauwoog.


Klik hier voor details van de 53 km lange fietsroute. Na het avondeten ben ik nog even het bos weer ingegaan en trof onderstaande wilde zwijnen aan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten