vrijdag 21 juni 2024

Edzard Koning

 

Ik heb vandaag een bezoek gebracht aan het Noord-Veluws Museum te Nunspeet.


In het museum is de wisseltentoonstelling "Rien Poortvliet, tekenend verteller".


Rien vertelde in een video over zijn werk en hetgeen hem dreef.

In verband met rechten was het maken van foto's wel toegestaan maar het publiceren niet. Ik heb de nodige foto's gemaakt en ik houd mij natuurlijk keurig aan de regels.

In het museum kwam ik ook een paar schilderijen van Edzard Willem Koning (1869-1954) tegen waarover ik in een blog van 14 maart 2024 reeds had geschreven.


Na een gesprekje met conservator Margot Jongedijk kreeg ik een folder met deze afbeelding er op. Het was een vooraankondiging van een wisseltentoonstelling met het werk van Edzard Willem Koning. Deze tentoonstelling zal worden gehouden van 14 december 2024 t/m 1 juni 2025.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten