vrijdag 7 juni 2024

Museum Belvédère

 

Vanmiddag heb ik in Oranjewoud - nabij Heerenveen - museum Belvédère bezocht.

Het werk van Pieter Hermanides.

De solopresentatie "museumbezoek" van Mirjam van Houten.


De voedingsmiddelen van Erik Mattijssen.


De vervreemde voorstellingen van Diederik Gerlach.


Michael van Rijckevorsel.


Al tekenend ontstaat pas het werk van Marcel Reijerman.


Het werk van de in Harlingen geboren Jantien Jongsma.


Het kleurrijke werk van Frank Creton.

De blauwgroene tonen van Alexandrine Kelder-Gortmans.


Een bijzondere tentoonstelling in de oostvleugel is het werk van de in Litouwen geboren kunstschilder en componist Mikalojus Konstantinas Čiurlionis.


De discrepantie tussen natuur en cultuur.


Het toneelgordijn van Čiurlionis is 6 x 4 meter. Een "doorgedraaide" vrouw bij het doek begon: "Oh. Ik kan hier uren naar kijken. Moet u eens zien die opstijgende rook. .... enz". Na 5 minuten vertelde ik haar dat ik hoognodig naar het toilet moest en was ik gelukkig van haar af.


Engelendeel van Herbert Nouwens


Jongen op rots van Siert Dallinga.


Pages van Tony Cragg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten