dinsdag 24 oktober 2023

Rondje De Nijenbeek


Vandaag heb ik vanaf boerderijcamping De Adelaar in Voorst een wandeling gemaakt.


Het Beekweidenpad - één van de Klompenpaden - loopt over de camping. Voor een deeltje heb ik dit pad gevolgd. Een wandeling langs knip- een scheerheggen van meidoorn.


Oog in oog met een brandrode rund.


Dit zijn vast kunstwerkjes van Thomas Weijenberg alias Tommy Carving.


In het begin en aan het einde van de mijn wandeling liep ik met een jas aan en een muts op. Toen de zon er doorkwam ging de muts af en liep ik in een trui rond.


Langs de route was zelfs een toiletgebouwtje.


De kerk van Voorst dateert uit de 15e eeuw en de toren uit de 12e eeuw.


De oude openbare school uit 1908 is nu in gebruik als dorpshuis.


Er waren veel bejaarden aan het fietsen langs de IJssel.


Met drie maaimachines was Herder de steile taluds aan het maaien.


Door rivierklei als ondergrond was het plaatselijk een beetje glad.


Gemaal Mr. L.A.S.J. Baron van der Feltz.


Ruïne De Nijenbeek in de uiterwaarden van de IJssel. De burcht dateert uit de 13e eeuw.


De monumentale Nijenbeekse Peppel (Canadapopulier).


Ik heb hier geen stier gezien !


Vistrappen in de uiterwaarden van de IJssel.


Vrachtschip Coram Deo onderweg op de IJssel van Kampen richting Zutphen.


De Jean Bart was het enige pleziervaartuig dat ik tegenkwam op de IJssel.


De brede toegangsweg naar Huis De Poll.


Over de Groene dijk.


Op drie verschillende locaties zag ik de aanwezigheid van dassen.


Onderweg zag ik diverse bloemen en planten, waaronder meisjesogen, cosmea, zonnehoed, duizendblad, hop, meidoorn, salomonszegel en zonnebloem


De Theehut.


De restanten van de oude korenmolen van Voorst.


Deze dieren kwam ik tegen tijdens mijn wandeling.


Klik hier voor details van mijn 14.8 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten