woensdag 19 oktober 2022

Marskramerpad Den Dolder - Hollandsche Rading

Ik heb zojuist de etappe Den Dolder - Hollandsche Rading van het Marskramerpad gewandeld.


In 1905 was er nog geen gemeentelijke riolering op het terrein van de Stichting Willem Arntsz en daarom werd op het terrein een eigen rioolnet aangelegd. De rioolinhoud werd via een betongoot verpompt naar vloeivelden om te bezinken.


De heide in het Willem Arntszbos.


De golfbaan van Golfsociëteit De Lage Vuursche.


Het fietspad tussen de golfbaan en caravanpark Prinsenburg.


Aan het einde van het fietspad staat een oorlogsmonument. Het is ontworpen door Hendrik Goos.


Blauw is een kleur die wilde dieren goed kunnen zien. Vandaar dat de wildreflectoren blauw zijn.


Wat aardig dat ik als wandelaar hier wel mag komen.


Eén van de Kuifje-figuren is Kapitein Haddock. De bekendste uitspraak van Haddock is "Duizend bommen en granaten."


Onderweg veel  verloren knuffels en kledingstukken.


Vandalisme of inbraak ?


Onderweg heb ik bij de Maurits Hoeve even lekker in de zon op het terras gezeten onder het genot van een bakkie thee en met een hazelnootschuimgebakje.


Boven de pisbak hangt de tekst: "Hier geen 1,5 meter afstand houden alstublieft 😉"


De wandelroute loopt langs landgoed Eyckenstein.


Staat de insectenbestrijding van Jan van der Werf haaks op de wens naar meer biodiversiteit ?


Voor het eerst dat ik tijdens mijn wandelingen dit LAW-bordje zie.


Volgens mij is het logo op de Zwaluw Hoeve gejat van Zwaluw lucifers.


Deze kuil in het landschap van de Bosberg bij Hollandsche Rading is ontstaan door zandwinning.


Ook vandaag heb ik weer een hele verzameling paddenstoelen gescoord.


Bij aankomst in Hollandsche Rading stond een mooie Citroën ID 20 F Break Luxe (Snoek Stationcar) uit 1972 op mij te wachten.


Klik hier voor details van de 12.5 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten