vrijdag 29 april 2022

Marskramerpad Lettele - Deventer

Vandaag heb ik een etappe van het Marskramerpad gelopen. De etappe van Lettele naar Deventer.


Ik ben mijn wandeling begonnen bij de heilige Nicolaaskerk in Lettele.


Het oorlogsmonument in Lettele. De betonblokken zijn afkomstig van de fundatie van V1 startbaan van Lettele.


De brug over de Soestwetering.


Pas op !
Overstekende kikkertjes.


Ik liep een klein stukje over de Salland route.


Een oude zuipkeet ?


Het was best wel fris. Een bodywarmer over mijn wandeljasje was geen luxe.


Restanten van de Zandbeltermolen uit 1846.


't Zwarte Hekke 


Een prachtige brug op landgoed De Kranenkamp.


Mooie brede laan met hoge bomen.


Paardenbloem


Een deel van de wandeling ging over de Hazepad Verhalenfietsroute. Eén van de verhalen gaat over het Kostkoperschap.


Beste mensen denk om de reekalveren.


Een rond huis zie je niet veel.


Onderweg heb ik een straatnaambord gevonden.


De Lookerskolk bij Deventer.


Het oude gemeentewapen van Deventer uit 1890.


De Joodse begraafplaats in Deventer.


Naast de Joodse begraafplaats ligt de Oude begraafplaats van Deventer. Deze begraafplaats werd in 1918 gesloten en werd er dus niemand meer begraven. Sinds 1998 is dit een Rijksmonument.


Het kunstwerk Mensen van Willem Kind.


Het spoorviaduct.


De centrum Moskee van Deventer.


Het beeld van president Steyn, gemaakt door Toon Dupuis.


Ik moest een uur wachten op de bus van Deventer naar Lettele. Parkcafé Mees bood uitkomst.


Het café ligt op het Vogeleiland, een ontwerp van Leonard Springer uit 1887.



Parelhoen


Het gebouw van ICT-bedrijf Topicus.

Klik hier voor details van de 20.5 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten