woensdag 27 april 2022

Koningsdag in Nunspeet


Gisteren stond ik helemaal alleen op het camperveld. Nu heb ik er een grote broer van 8.5 meter bijgekregen. 


Vandaag ben ik met de fiets naar Nunspeet geweest.


Villa Vale Ouwe is gebouwd in 1905.


Deze villa is gebouwd in 1910 onder architectuur van Van Essen en Van Zeggeren.


Deze prachtige villa is gebouwd in 1900.


Naast de villa loopt een laantje waaraan kunst staat. De kunst met de naam Bokstaan is gemaakt door Suzan Ollebek-Scheele.


De Koning (der dieren) was ook in Nunspeet.


Kleedjesverkoop voor de gezelligheid.


Het was aardig druk in het centrum.


Wijntje ?


Eibertje leefde volgens de legende rond 1850 in Vierhouten en liep wekelijks naar de markt in Nunspeet. De jaarlijkse Eibertjesdag is naar haar genoemd. Het beeld is gemaakt door Ingeborg ten Hoopen.


REISBRIEF 

waarde vriend het is hier prachtig 
de koeien zijn ontroerend drachtig 
de spoorlijn loopt dwars door het dal 
een vrouw beheert de waterval 
elk huis of hok met beemd en gaard  
verkoopt men op een ansichtkaart 
de mensen lopen traag en stug 
en komen op geen stap terug 
men zegt god heeft ons klein gebouwd
maar sneed ons uit behoorlijk hout
dit alles sta ik aan te zien
zo is het paradijs misschien
en verder is hier alles prachtig
het wordt me soms wel eens te machtig

Dit gedicht heet Aart Kok gemaakt onder zijn pseudoniem Bergman.


Aantasting door de letterzetter.


Roode Heksmeer op landgoed De Roostee.


Krijg ik een bui op de kop ?


Kunst van hout en steen. Kan ik vast ook wel maken.


Wat ze daar achter de heg doen ?
"Zuuk t mar uut."


Vanavond nog even gezocht naar wilde zwijnen. Het bleef bij wroetsporen.


en een houten exemplaar.


Nog wel een broedende gans met haar bewaker gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten