dinsdag 1 oktober 2019

Berlijn 122

Dit weekend was mijn 122e bezoek aan Berlijn. Het hoofdnummer was natuurlijk de BMW Berlin Marathon. Maar tussen de bedrijven door heb ik natuurlijk ook diverse andere dingen bezocht, waaronder de Classic Remise.


Daar stond bijvoorbeeld deze prachtige Alfa Romeo 6C 2500 SS Cabriolet uit 1949 te koop voor 595.000 euro.


Heb je nog meer geld dan kan je voor slechts 635.000 euro een mooie Aston Martin DB4 Serie I LHD kopen uit 1959. oor dat geld krijg je een 4.2 liter motor met een vermogen van 300 PK.


Ik vond het wel heel vreemd dat ik daar een Porsche 964 C2 Cabrio uit 1993 van de KLPD zag staat. Deze auto is voorzien van een 3,6 liter 6 cilinder boxermotor met een vermogen van 250 PK. Deze Porsche is te koop voor 139.500 euro.


Bij Volkswagen Drive draait alles om Elektrisch.


Volkswagen brengt op fietsen op de markt, zoals de Ducati Enduro E-MTB voor een prijs van 6250 euro. De Skoda Klement is een knipoog naar het verleden. Skoda is namelijk van origine een fietsenfabrikant.De Klement gaat - zonder te trappen - 45 km/uur.


Oude techniek was er volop te zien in het Technikmuseum.


Europa beleven in Das Parlament.


Het Willy Brandt Haus is het hoofdkwartier van de SPD.


Opel reclame: "Duitsers hebben geen humor". Bij de Franse sportwinkelketen Decathlon nabij Alexanderplatz hebben ze schijnbaar andere opvattingen.


Tijdens het sportgebeuren werd een vreedzame actie gevoerd.


Zelfs na 7 keer blijft een bezoek aan Gedenkstätte Berlin-Hohenschönhausen bijzonder. Vooral omdat de gidsen daar in het verleden gevangen hebben gezeten met ieders hun eigen verhaal.

Topografie des Terros.
Daar word ik stil van !


Het atrium van de Mall of Berlin is kindvriendelijker gemaakt. Er hingen altijd mooie houten paarden, maar daar konden de kinderen niet bijkomen. Nu kunnen ze gewoon met de glijbaan twee etages naar beneden.


Deze jonge meiden wilden heel graag op de foto'.


De fiets krijgt een wasbeurt bij de pomp in het Nikolaiviertel.


In plaats van Sushi hebben ze in het restaurant van Schokoladenhaus Rausch een lopende band met chocolaatjes


De stier van Thomas Otto in Galerie Makowski


Wat er in de avonduren is te doen in Berlijn ?
Kijk zelf maar 😏


De Irish Pub was een plek vol marathonlopers. Daar kwam ik mijn Keniaanse, Amerikaanse en Noorse vrienden tegen. Ze wilde allemaal met "de fotograaf" op de foto.


Een alternatief was "Das Klo".


Wat en waar ik de afgelopen dagen ging eten.
Klik hier voor de foto's van de marathon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten