zondag 29 juli 2018

Bäckeralm wandeling


Ten noorden van Inzell ligt de Teisenberg met de Bäckeralm.


Vandaag heb ik een bergwandeling van 16 km langs de Bäckeralm gemaakt met een hoogteverschil van 400 meter.


Boserebia


Bij een stapel hout hoorde ik een kitten alarm slaan. Ik heb het beestje maar even verenigd met de rest van de familie onder de houtstek.


Video - Moeder zoogt 3 kittens


Dennenpijlstaart


Bergopwaarts was het pad breed.


Boven vanaf de berg heb je zicht op de Falkenstein met rechts de ijsbaan.


Boven op de Bäckeralm kreeg ik een kop kruidenthee met vlierbessensap.


Bergafwaarts ging ik binnendoor via een smal oneffen bospad.



Een karpervijver


Spiegelkarper


Het gehucht Einsiedl bestaat uit 2 boerderijen en de Nikolauskirche.


Het binnenwerk van de kerk.


Op de bij de kerk behorende boerderij staat "Achtet doch den Bauernstand, er ist der Erste im ganzen Land"  en "Wappen der Familie Knecht verliehen 1583 durch Kaiser Sigmund". 


Op een woning in het plaatsje Eck kwam ik deze afbeelding tegen. Het deed mij denken aan het ziekenhuis waar ik ter wereld kwam.


De Walliser Schwarznasen lagen lekker uit de zon.


De campingboer met zijn Fendt.


Klik hier voor detail van de 16 km lange wandeling met een hoogteverschil van 400 m.


Het hoogteprofiel van de wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten