dinsdag 27 februari 2018

Houten



Voorjaarsvakantie. "Koud koud koud" hoor ik om mij heen.
Maar Van der Valk in Houten maakte mij lekker met "Geniet op comfortabele hoogte en drie nachten voor de prijs van twee." Bovendien ligt Houten mooi Centraal voor stedentrips naar Brabant en Zuid-Holland.
Aan het eind van de middag heb ik nog even in het "Oude Dorp" van Houten gekeken.


De RK kerk Onze lieve vrouwe ten hemelopneming is tussen 1884/1885 gebouwd in een neo-gotische stijl.


Tapperij De Zwijger


Café restaurant De Roskam.


De Plein kerk


Wagenmakerij Verweij zit al 5 generaties in het vak.


Vervolgens heb ik nog een bezoekje gebracht aan het voormalig dorpje Vreeswijk. Een dorpje met geschiedenis die terug gaat tot de 9e eeuw.


Fort Vreeswijk werd in de 16e eeuw gebouwd ter bescherming tegen de Spaanse troepen.


Hotel Houten staat langs het druk bevaren Amsterdam-Rijnkanaal. Johann Strauss, ENI nummer 04803060 is 108 meter lang en is in 1972 gebouwd in Linz. De Caterpillar motor levert een vermogen van 1700 PK.


Uitzicht vanaf mijn hotelkamer op de 14e verdieping tijdens zonsondergang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten