donderdag 3 augustus 2017

Kinderen met weegschaal ?


Vandaag ben ik met de bus naar Ruhpolding geweest. Vanaf het station ben ik een km of 6 bergopwaart na de Unternberg gelopen. Een niet geringe inspanning bij 32 graden.


Een kalf van een schotse hooglander kijkt mij - met een bek vol gras - nieuwsgierig aan.


Bij het plaatsje Eisenberg heb ik, ondanks het waarschuwingsbord, geen kinderen met een weegschaal gezien.


Een van de prachtig gelegen vakantieboerderijen rondom de Unternberg.


Halverwege de berg was een kabelbaan. De 34 mm dikke kabel was in 2017 TÜV-gekeurd.


Dus veilig naar de top.


De enige dieren die ik op de top heb gezien waren vlinders. Op een bloem zat een mooie Koninginnenpage.


Gelukkige opende het beestje voor mij zijn/haar vleugels.


Deze vlinder doet mij altijd denken aan dit TV fragment.


De "Bildstock" op de top van de berg.


Boven op de berg werd een nieuw gebouw neergezet. Het dak is van koper.


Een mooi voertuig voor natuurfotografen.


Ruhpolding vanaf de Unternberg.


Kunstwerk voor fietsenzaak


Dorfcafé Ruhpolding heeft een geweldige ijskaart


Dus heb ik op het terras maar een heerlijke "Melonenbecher" genomen.


De groenteboer


Vanavond heeft het 1 minuut gesputterd met een mooie regenboog als resultaat. Daarna heb ik nog tot 23.00 uur buiten gezeten in mijn korte broek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten