zondag 19 februari 2017

Rock me Amadeus


Na de carnavalsoptocht heb ik in het oosten van Berlijn een in DDR stijl ingerichte museumwoning bezocht. Deze woning ligt nabij het IGA-terrein. Hieronder een impressie. 







IGA BERLIN 2017 is de Internationale Garten Ausstellung. Hiervoor is "Der Gärten der Welt" omgebouwd en is er zelfs een kabelbaan aangelegd om de bezoekers van het station naar het IGA terrein te brengen.


Een bonte kraai


Op de poster had ik Falco Das Musical zien staan. Vrijdag kon ik nog net één van de laatste kaartjes bemachtigen.


Op 26 juli 2012  bezocht ik "Der Wiener Zentralfriedhof". Na het Ohlsdorfer Friedhof in Hamburg is dit de grootste begraafplaats van Europa. Er liggen 3 miljoen mensen begraven, waaronder Hans Hölzel, beter bekend onder zijn artiesten naam Falco. Hij stierf aan de gevolgen van een auto ongeluk.


Vandaag precies 60 jaar geleden werd Falco in Wenen geboren. Vanavond heb ik in het Admiralpalast het levensverhaal van Falco gehoord. Na zijn conservatorium studie brak hij door met zijn hit Der Kommissar. Met zijn - door het Nederlandse duo Bolland & Bolland geschreven nummer - Amadeus stond hij zelfs 3 weken op 1 in Amerika. Ook het omstreden nummer Jeanny, dat ging over de ontvoering van een meisje, werd een succes. Falco ging ten onder door alcohol en drugs.


Klik op bovenstaande afbeelding voor de finale van de musical.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten