vrijdag 12 augustus 2016

Groene longen

Vandaag ben ik met het openbaar vervoer naar het centrum van de Stad Luxemburg gereden. De kosten van een dagkaart voor alle openbare vervoersmiddelen voor het gehele land Luxemburg bedragen slechts 4 euro.


Via de panoramalift ben ik vanuit de bovenstad naar het Pfaffenthal gegaan.


Een deel van de vloer van het panoramadek is van glas. Als je hierop gaat staan kijk je 70 meter naar beneden de vallei in. Deze vallei is één groot park (groene longen genoemd) en is omgeven met kazematten


Schilderles


De rivier de Alzette met links de St Jean du Grund. Een kerk uit 1606.


De Alzette Nimf Melusina is gemaakt door Serge Ecker.


In het park was het voetpad van het fietspad gescheiden door een houten ondergrond.


Een eekhoorn springt uit de boom en weg was hij/zij


Een boomkruiper.


De blauwe reiger heeft zojuist een vis gevangen.


Waterhoen voert zijn kuiken.


Jong geleerd .....


Ik ben met de Exqui Citybus naar Luchthaven Luxemburg geweest. Binnen de stad rijdt deze 24 meter lange bus op stroom en buiten de stad op diesel en worden de accu's weer opgeladen.


Ik heb het nieuwe winkelcentrum Auchan ook maar even van binnen bekeken.


Patisserie Oberweis is een begrip in Luxemburg. Ik mocht in het winkelcentrum niet aan al dat lekkers voorbij lopen.


Ze is vast geen model. Ze rookt namelijk.


Een BRP Spyder RT premium edition.


Mooi beeld aan een gevel van een woning.


De sculpturen "Theaterplaatz" zijn gemaakt door Benedicte Weis


De etalage van Christian Louboutin


Op iedere hoek van de straat stond wel een muzikant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten