zaterdag 6 augustus 2016

Aronskelk

Vanmiddag heb ik een wandeling door en rondom Barntrup gemaakt.


Via dit smalle paadje ben ik omhoog geklommen naar het dorp. Kort daarvoor kwam ik langs het zwembad en stak een bruine rat de weg over. Helaas te snel voor een foto. De rat is vast ontsnapt aan de Rattenvanger van het naburige dorp Hameln.


De prachtige vakwerkhuizen in de Untere Strasse


Deze gevel stamt uit 1614.


De toegangsdeur naar Schloss Barntrup was gesloten.


De "Evangelische Kirche" werd gebouwd in 1317.


Tegen de kerk staan twee hele oude grafstenen.


Het gemeentehuis.


De enige manier om het "Schloss"te bekijken.


Vanuit Barntrup liep ik via de Fruitbomenweg en het bos naar Selbeck.


Appelbomen zaten aardig vol.


De vruchten van een aronskelk


Het bos is aardig gedund.


De reuzenzwam


Aan de rand van het bos kwam je langs een Waldfriedhof.


Tussen de bieten en het koolzaad.


Een wilde eend met 7 pas geboren kuikens.


Voor een deel kwam ik over het "Barntruper Kunstpfad".


Hier slechts een deel van de kunst.


Na een kleine 7 km weer terug op de camping met aan weerszijden buren.


Klik hier voor details van de heuvelachtige wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten