dinsdag 26 juli 2016

Wandeling Biesdorf - Marzahn

Vandaag ben ik met het openbaar vervoer naar station Biesdorf gereisd. Van daaruit heb ik een wandeling gemaakt.


Onderweg kwam ik prachtige tonderzwammen tegen.


Ik begon met een wandeling door Schlosspark Biesdorf.


Het theehuis in het park stamt uit 1937


Wat is een park zonder vijver met fontein ?


Ik hoorde geritsel in het gras.


En wat was het - Een "Grüne Berliner Grasfrosch"


Ze zijn Schloss Biesdorf aardig aan het renoveren.


Sinds 1280 staat de beer in het wapen van Berlijn. Tegenwoordig heeft elk zichzelf respecterend Berlijns bedrijf wel eentje voor de deur staan.


Allee der Kosmonauten is een van de langste straten van Berlijn. Sinds kort is een bestaande "Plattenbaufassade" door de Franse kunstenaarsgroep CitéCréation veranderd in "Der Flower Tower".  Hun inspiratiebron was Gärten der Welt.




In de wijk Marzahn wonen heel veel russen. Daar hoort een Russische orthodoxe kerk bij. Deze kerk was al meerdere keren doelwit van rechtsextremisten.


Deze flat aan de Raoul Wallenbergstrasse staat vol met citaten, waaronder een citaat van Johann Wolfgang von Goethe

Es ist besser, das geringste Ding von der Welt zu tun
als eine halbe Stunde für gering zu halten.


In winkelcentrum Eastgate heb ik thee gedronken


Klik hier voor details van de wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten