vrijdag 15 juli 2016

Levendbarende hagedissen


Ravon en Staatsbosbeheer gaan de levendbarende hagedissen in Groningen inventariseren. Voor de deelnemers aan het project werd vanmiddag in Sellingen een informatiebijeenkomst gehouden. Raymond Creemers van Ravon gaf een lezing over de hagedis en zijn leesomgeving.


Zelf heb ik in Groningen nog nooit een hagedis gezien. Ik bezoek mijn vrienden veelal in Drenthe. Maar vanaf nu werk ik ook mee aan de inventarisatie in Westerwolde.


Na de lezing gingen we met elkaar in Westerwolde op zoek. We kwamen geen hagedissen tegen. We waren waarschijnlijk te laat in de middag.


Deze schotse hooglander hield ons goed in de gaten.


We kwamen heel veel heideblauwtjes tegen. O.a deze mooie vrouw.


Het wekkertje


Raymond gaf uitleg over de rugstreep van de heikikker.


Vervolgens ging de groep op zoek naar libellen en juffers.


Zwarte heidelibel


Koraaljuffer


Tengere pantserjuffer


Op de terugweg naar huis kwam ik een nieuw bord van ANOG tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten