donderdag 7 juli 2016

La Vashfol


Vandaag ben ik op de fiets rondgetrokken in en rondom Berlijn. 


Dit doet toch aardig landelijk aan.


Als eerste bezocht ik "Notaufnahmelager Marienfelde". Tussen 1949 en 1989 verlieten ongeveer 4 miljoen mensen de DDR. Ruim een kwart daarvan werd opgevangen in Marienfelde. Voor het pand staat een afgietsel van de vluchtkoffer waarmee het echtpaar Dubrow in 1958 naar West Berlijn waren gevlucht. Het kunstwerk is gemaakt door Marco Flierl.


Binnen was het maken van foto's verboden. 


Met een studieboek rijker vervolgde ik mijn weg.


Deze vestiging van Mercedes-Benz Werk stamt uit 1902 en is daarmee de oudste Mercedesfabriek die nog in werking is.




Lekkere aardbeien 


Aangekomen in het Treptower Park hoorde ik muziek.


Het was het fanfareorkest La Vashfol uit het Franse Rouen.


De Brugtoren biedt toegang tot Insel der Jugend


Via een grote toegangspoort kwam ik bij het Russisch monument in het Treptower Park terecht.


Haus Zenner behoort met 1500 plaatsen tot één van de grootste uitgaanscentra van Berlijn.


De Rigaer Strasse is een bolwerk van krakers.


Centraal staat pand Rigaer Strass 94


Balletje-balletje is verboden. Toch zijn er altijd omstanders die een gokje wagen.


Ik reed over een voormalig spoortraject weer richting camping.


Klik hier voor details van de 71 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten