maandag 25 april 2016

Niks te zien ?


Toen ik vanochtend begon aan mijn rondje Westerwolde was er niets te zien door de hagel.


Twee reebokken en drie reegeiten lagen op een witte akker. Op de achtergrond een Oldambtster boerderij.


Reebok met twee reegeiten.


Vanaf 2024 mag er geen asbest meer op Nederlandse daken liggen, vanwege de gezondheidsrisico's door blootstelling aan asbest. Asbestverwijdering AVM heeft vandaag aan de Tweekarspelenweg de golfplaten van een boerenschuur verwijderd.
De rijksoverheid heeft voor 2016-2019 een subsidiebedrag van 10 miljoen beschikbaar gesteld voor het laten verwijderen van asbest.


Tijdens mijn rit zag ik plotseling een vos in de sloot staan. Stoppen en met wat ik vlug kon pakken (70-200 mm lens) maar een foto nemen.


Gelukkig zie ik toch weer heel veel fazanten. Dat was twee maanden geleden wel anders. Gelukkig maar, want fazanten horen bij Westerwolde.


De graspieper


Ik heb vandaag ook twee beflijsters gezien. Deze liet zich fotograferen.


De vosjes waren weer aan het buitenspelen op 300 meter afstand. Ik heb geprobeerd om met een Canon Powershot SX60HS in 260 x zoom (vergelijkbaar met een lens van 5460 mm) een foto te maken. Het lijkt meer op een aquarel dan op een foto :-)


In videostand ging het (zelfs bij een harde wind) redelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten