vrijdag 4 maart 2016

Op een bed door Berlijn


Vanochtend ben ik vanuit het hotel naar Kreuzberg gelopen. Op "Der Mehringplatz" staat de Friedenssäule met Victoria.


Graffiti aan de Ritterstrasse


In Kreuzberg heb ik het FHXB museum bezocht.


Een maquette laat zien hoe de wijk er uitzag.


,,,, en toen kwam er een "gevaarlijke"hond op mij af !


Op advies van Marjolein heb ik het Museum der Dinge bezocht.


Je komt er geen kunst, maar diverse huishoudelijke artikelen van vroeger tegen.


Een van de topstukken in het museum is deze mooie combinatie van Beeld & Geluid.


De Fixie is behoorlijk populair is Berlijn.


Een Hanf Haus zo dicht bij de Kottbusser Tor - daar is/was de drugsscene van o.a. Christiane F. - moet wel een koffieshop zijn, maar niets is minder waar. Het is een zaak waar je kleding en andere producten kan kopen die zijn gemaakt van hennep.


Bahnhof Ostkreuz wordt behoorlijk gerenoveerd.


Een nieuw middel van vervoer. Voor slechts 45 euro per uur (2 personen) op bed door Berlijn.


Voor Lustgarten stond een mime-paartje.


De Berliner Dom vanaf  het Panoramaterras van de Humboldt-Box


In de Humboldt-Box is een informatiecentrum over de bouw van het Berliner Schloss.


De bouw van Berliner Schloss vordert aardig, maar de financiering is nog maar voor de helft rond.


In het Ministerie van Buitenlandse Zaken heb ik de fototentoonstelling "Leben nach den überleben"bezocht. Het gaat over overlevenden van de Holocaust op bezoek bij hun familie in Israel. 


Bij chocoladehuis Rausch zijn ze al in paasstemming


Voor het ministerie van financiën is een plein, genaamd "Platz des Volksaufstandes von 1953"


Vanavond heb ik in Theater des Westens de musical "Ich war noch niemals in New York" gezien. "Das musical mit den liederen von Udo Jürgens". Ze zingen ondermeer "Gib mir deine Angst". Ik heb altijd gedacht dat Guus Meeuwis een lied van André Hazes zat te zingen. Maar deze muziek is dus van Udo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten