vrijdag 24 juli 2015

Grossglockner


Vanochtend heb ik camping Grushof in Lofer achter me gelaten.


Ik reed via de Grossglockner-Hochalpenstrasse in zuidelijke richting.


Bijna boven zag ik de brandweer, een lijkwagen en een heli met een gele kist er onder. Nadat de kist was afgegeven vloog de heli weer weg en kwam met twee personen aan een touw onder de heli weer terug. Dit herhaalde zich een aantal keren. Deze personen waren hulpverleners.


Op internet las ik later dat het een ernstig ongeval was met twee doden.


Een uitdaging voor echte fietsers !


Een "murmeltier" is een alpenmarmot en kan wel een halve meter worden.


Mooi lusje. Bij het maken van deze foto kwam ik collega Jacco Minnema tegen. Het blijft een klein wereldje.


Eén van de vele gletsjers


De plaats van bestemming voor de komende dagen is Obervellach.


Op de mini camperplaats van Gabi en Henk Struik vond ik een plaatsje voor de komende dagen.


Gabi en Henk zijn nog niet klaar met het bouwen van hun woning en leven zelf ook nog in een camper en een grote schuur.


In het centrum van het dorp zitten een paar winkels en enkele horecagelegenheden. Op het plein staan de marktkramen klaar voor de toeristische donderdagmarkt. Daar is natuurlijk alleen maar "bier und bratwurst" te koop.


In het dorp werd op 30 oktober 1842 de beroemde Oostenrijkse chirurg Karl Gussenbauer geboren.


Zou oma op het bankje het leven hebben gelaten ?


In het dorp was nog een SPAR, de winkel waar ik als kind altijd boodschappen moest halen. De kinderen van de winkel noemden wij ook altijd Lambert, Be en Adrie Spar. Wij wisten niet eens dat hun achternaam Timpener was.


.... en wat doe je bij de SPAR. Precies pinda's kopen net als Pé Daalemmer en Rooie Rinus.


De waterglijbaan in Obervellach heeft een verkeerslicht.


De jeugd actief op het Sport Erlebnis Camp


De Martin Kirche van Obervellach werd rond 1500 gebouwd.

2 opmerkingen: