zaterdag 25 juli 2015

Groppensteinslucht


De thermometereend had vandaag ten onrechte zijn zonnebril op. Het was behoorlijk bewolkt.


Maar ook wolken zijn fotogeniek


Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan de Groppenstein Schlucht.


De historische "Mautturm" van de Groppenstein Schlucht.


Tijdens de wandeling zag ik diverse soorten vliegen.


De "Raufenfall".


De brug.


Het bruisende water.


De "Zechnerfall"


De "5 Sinnige weise Haupt"


Onderweg diverse soorten plantjes


De "Groppensteinfall"


Ik was in het gebied op zoek naar salamanders en auerhoenderen, maar ik zag alleen maar insekten.


Burg Groppenstein dateert uit de 13e eeuw. Het particuliere bezit is duidelijk aan renovatie toe.


Nabij de burg het familiegraf van de Chvosteks.


Na zo'n inspanning ging een vruchtensorbet op het terras van café Oberstbergmeisteramt er wel in.


Op het moment dat ik op het terras zat begon het behoorlijk te regenen. De "Nationalpark Ausstellung" bood uitkomst.


Op de terugweg toch maar de regenjas aan.


Klik hier voor details van de fiets en wandelroute.


Toen ik weer bij de camper kwam stonden de gluurburen er weer.


Kort voordat het vanavond weer begon te regenen kreeg ik een wonderlijk schouwspel te zien van wolken en zon. Slot Falkenstein en de rechter boog van de spoorbrug staan in de zon en de rest staat in de wolken.


Boven het dorp donkere wolken en boven de rivier de Möll een weerkaatsing van de zon. Heel bijzonder om te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten