vrijdag 11 oktober 2024

Roots Natuurpad etappe 17


Voor mijn Roots Natuurpad avontuur heb ik wederom een bezoek gebracht aan camping De Plagge in Vierhouten. Ik had het hele camperveld voor mij alleen. Vervolgens heb ik de etappe Heerde - Gortel gewandeld.


Een nieuwsgierige alpaca.




Voor de aanleg van de A50 was veel zand nodig. Door zandwinning is het Heerderstrand ontstaan. Kunstenaar Frans Goldhagen heeft De Ontmoeting gemaakt. Een beeldengroep die het water inloopt.


Protest tegen afsluiting van het Zwolse Bos en Petrea.


Eén van de 18-holes van de midgetgolfbaan.


Ik krijg die boom niet alleen weer omhoog.


Het Heerderstrand vanuit de westzijde gezien.




De konijnen hebben een doorgang gemaakt onder het hek van de schapen.


Jonge geit.


De heide op de Renderklippen nabij Epe is uitgebloeid.


Een gesneuvelde berk.


Een van de vennen op de Renderklippen.


Landgoed Majuba is genoemd naar een heuvel in Zuid-Afrika.


Advocaat van boseitjes ?


Dat was balanceren op het randje.


Ik denk dat deze weeginstallatie wordt gebruikt voor het wegen van geschoten wilde zwijnen.


Het gebied van het Geldersch Landschap gaat verderop over in het gebied van het Kroondomein Het Loo.


Een eekhoorn stak de weg over en klom vervolgens de boom in.


Wroetsporten van de wilde zwijnen.


Infobord over de Tongerse Heide en het Wisselse Veen.


De Tongerse Heide


Hier zit vast een - voor mij niet duidelijk - verhaal achter. 


Een deel van het wandelgebied is aangemerkt als Stiltegebied. De verboden zijn opgenomen in artikel 4.55 van de Omgevingsverordening Gelderland.


Deze witte berk op de Tongerse Heide steekt mooi af tegen de blauwe lucht.


Ik kwam weer veel soorten paddenstoelen tegen.


Klik hier voor details van de 18.6 km lange wandeling. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten