zondag 18 februari 2024

Lelystad


Op deze regenachtige dag ben ik naar Lelystad geweest. Ik ben even door Batavia Stad Fashion Outlet gewandeld. Verder heb Luchtvaart Museum Aviodrome en Batavialand bezocht. Van mijn musea bezoeken heb ik afzonderlijke blogs gemaakt.


Deze Outlet bestaat hoofdzakelijk uit kledingwinkels.


Maar mijn favoriete winkel Le Creuset was er ook.

De Potvis van Alice Helenklaken in Batavia Stad Fashion Outlet.

Het kunstwerk Boven water van Henk Hofstra.


Het standbeeld van Ir. Cornelis Lely is gemaakt door Piet Esser. Lely is de grondlegger van de Zuiderzeewerken en naamgever van Lelystad.


Op een strekdam in het Markermeer staat het 26 meter hoge beeld Exposure van kunstenaar Antony Gormley. In de volksmond wordt het vaak de poepende man genoemd.


Museum De Ark van Noach is 70 meter lang en 13 meter hoog. 


Het KNRM reddingsstation van Lelystad. Het boothuis draagt de naam Jan de Braal.


In de Bataviahaven ligt een vaste vloot aan zeilende charterschepen.


De Stedemaeght werd in 1926 gebouwd voor de walvisjacht en is in de jaren negentig omgebouwd als driemastbark.

Klik hier voor Aviodrome

Klik hier voor Batavialand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten