maandag 28 december 2020

Groot Frieslandpad - etappe 16

Vandaag heb ik etappe 16 van het Groot Frieslandpad gelopen. De etappe van Norg naar Vries.


De Margaretha kerk in Norg stamt uit de dertiende eeuw.


Camping Langeloërduinen


Ik ben welkom.


Het IVN Struin & Duin belevingspad.


Toen de paden nog begaanbaar waren 😏


De Markegrens


Alleen eencelligen doen zoiets 😡


De ANWB paddenstoelen zijn hier een stuk beter onderhouden dan op Westerwolde. Ik heb de wethouder toerisme daar wel eens op aangesproken. Maar dat heeft helaas bij haar helemaal geen zin.


Via een bruggetje het Noordsche Veld in.




In de voetsporen van Donder de Das.


Tja ........ ik was niet op de fiets.


Een houten hagedis.


Over de heide.


Paddenstoelen, mossen en galappeltjes in overvloed.


Met een mutsje op en een sjaaltje om was het best te doen.


Toen de zon nog scheen.


In het laatste deel van de wandeling was het gedaan met begaanbare wegen.


Oei ..... een schip met zure appels ?
Gelukkig trok het aan mij voorbij.


Op begraafplaats De Eswal in Vries staat een herdenkingsmonument voor de op 28 juli 1943 omgekomen bemanningsleden van een neergestorte Amerikaanse bommenwerper. 

Harry L. Dent, schutter
John Coniglio, navigator

De lichamen werden in eerste instantie begraven in Norg. Later werd het lichaam van Widick overgebracht naar Kansas City in de USA. De overige bemanningsleden zijn herbegraven op de Amerikaanse begraafplaats Margraten.


Bon Bons To Go ?


Klik hier voor details van de 15,2 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten