zaterdag 24 oktober 2020

Pieterpad - etappe 9

Vandaag heb ik de 9e etappe van het Pieterpad , het traject van Hardenberg naar Ommen gelopen.

Het beginpunt van mijn reis was station Hardenberg. Het gebouw werd in 1905 geopend.

Gevelsteen met de heilige Stephanus boven de deur van museum 't Stadhuus.


Korelmolen "De Oelemolle" in Hardenberg.

De Wildwater kanobaan 


Het fietspad tussen Hardenberg en Rheeze ligt er tot medio 2021 uit. In het begin ging het goed, maar in het bos van De Rheezerbelten ontbrak op een gegeven moment de markering. Meerdere Pieterpadwandelaars (herkenbaar aan rugzak, outfit en boekje) raakten het spoor bijster. Gelukkig had ik mijn  GPS en een stafkaart ter beschikking en kwam ik verderop weer op de oorspronkelijke route.


Herfstkleuren

 

Verwondering de kunst om het gewone met andere ogen te zien.


Optrekje van een veehouder.


Sprookjescamping De Vechtstreek.


Dunnen van het bos.


Overal worden mondkapjes gedumpt. Aso's !


Mini Tibetaanse gebedsvlaggetjes voor een oud hol. Humor of een diepere betekenis ?


Heide en jeneverbessen.


Eind oktober nog lekker wandelen in een trui.


Natuurontwikkeling bij Junne.




In 2017 geen toegang. Nu wel ?


Autowrak of reclameobject.


Bijzondere houtopslag.


Herfst in de Vechtstreek.


Jong bos


Stuifzand in het gebied De Heetdelle


De Vechtdallijn


De Zeesserweg is ingericht als Fietsstraat.

Tegen het einde van de wandeling had ik wel een ijsje verdiend. Ja en als je in Ommen bent ga je natuurlijk naar ijssalon Ekkelenkamp.

Voetpad met kunstwerken.

Het eindpunt van mijn reis was station Ommen. Het gebouw werd in 1903 geopend.

Klik hier voor details van de 22,4 km lange route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten