zondag 18 oktober 2020

Pieterpad - etappe 7

Vanochtend ben ik met de auto naar Coevorden gereden. Vandaar ging ik met de trein naar Emmen en vervolgens met de bus naar Sleen voor etappe 7 van het Pieterpad. Het traject Sleen - Coevorden.


Het oude gemeentehuis in Sleen is gebouwd in 1937-1938 in een neo-hollandse renaissance stijl. 


Het foutenbankje in Sleen.


Een wandeling met weinig bos vandaag. Ten Zuiden van Sleen ging het nog langs een windsingel. 


De Jongbloedvaart

Onderweg zag ik de rups van een Meriansborstel boven op een afvalbak zitten.


De Haarbrug

Infobord bij de faunapassage Holsloot.

Even mijn vriendinnen voeren.

Bij het Boheems Paradijs kan je romantisch overnachten !

En dan ben je opeens in Marokko.


In 1905 werd de NOLS spoorlijn Zwolle - Stadskanaal in gebruik genomen. Op deze plek stond ooit het station Dalerveen.


Ik heb onderweg meerdere buitjes gehad.


De voormalige Joodse begraafplaats nabij Dalen. Er staat slechts één grafsteen.


GreenArtSpot Driftplein


Vreemde lucht boven Plopsaland.


Jammer van het slechte onderhoud.


Voor 1,5 miljoen is Gemaal Drostendiep aangelegd.


Stieltjeskanaal is niet alleen de naam van het kanaal maar ook van de buurtschap.


Volgens mij zit er enig verschil in leefruimte tussen deze twee woningen.

De watertoren van Coevorden werd in 1914 gebouwd naar ontwerp van Johannes Petrus Hazeu.


Dit woonhuis in Art Nouveau-stijl is gebouwd in 1910 en is een Rijksmonument.


Coevorden werd/wordt bestuurd vanuit deze twee gebouwen. Het Kasteel en het gemeentehuis van Coevorden. Het nieuwe gemeentehuis is ontworpen door Thomas Rau.

In Coevorden is een wandeling uitgezet langs 10 metalen sculpturen met de geschiedenis van de stad.

Mijn eindbestemming van de wandeling was station Coevorden. Daar stond de auto op mij te wachten.

Klik hier voor details van de route.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten